Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 2009

Ο Εωσφόρος


Αρχικά ο σατανάς και οι δαίμονές του δε δημιουργήθηκαν κακοί. Ο σατανάς πριν από την πτώση του.... ήταν ένα από τα μεγαλύτερα ουράνια πνεύματα και το όνομά του ήταν Εωσφόρος «αυτός που μεταφέρει το φως» κατέχοντας θέση στο ύψιστο σημείο των Ασωμάτων Δυνάμεων και της πνευματικής τελειότητας. Σαν πνεύμα είναι αγέραστος και αθάνατος κατέχοντας όλες τις ιδιότητες του αγγελικού κόσμου, δεν έχει χρονικούς και τοπικούς περιορισμούς, είναι αεικίνητος, έχει υψηλή πνευματική διαύγεια, είναι άυλος, αυτάρκης και εξαρτάται μόνο από το Θεό.
Πριν από την πτώση του ήταν ο πρώτος στην ιεραρχία των αγγέλων έχοντας δύναμη, λαμπρότητα, σοφία αλλά και την καλοσύνη της αγγελικής φύσης. Πως λοιπόν αυτό το λαμπρό ουράνιο πνεύμα κατρακύλησε στην πτώση; Πριν όμως παρακολουθήσουμε την πτώση του Εωσφόρου θα πρέπει να γνωρίζουμε για τους αγγέλους τα εξής:

1. Οι άγγελοι δημιουργήθηκαν πριν από την κτίση του κόσμου (Ιώβ λη 7).

2. Είναι όντα πνευματικά και ασώματα.

3. Ως πλάσματα του Θεού έχουν ελεύθερη βούληση.

4. Μπορούν να προκόψουν πνευματικά ή να πέσουν σε αμαρτία.

Ετσι στα πλαίσια της παραχωρημένης από το Πανάγαθο Θεό ελευθερίας ο Εωσφόρος διάλεξε την πτώση του. Ο προφήτης Ιεζεκιήλ περιγράφει ως εξής την πτώση του Εωσφόρου (28:15): «Από την ημέρα που πλάστηκες μέχρι την ημέρα που αμάρτησες ήσουν τέλειος στη συμπεριφορά σου». Και συνεχίζει στο στιχ. 17 ο Ιεζεκιήλ: «επειδή είχες ομορφιά περηφανεύτηκες, επειδή είχες μεγάλη δόξα η σοφία σου διαφθάρθηκε». Η υπερηφάνεια του Εωσφόρου μετατράπηκε σε αυταπάτη και τελικά κατέληξε σε στάση. Ο προφήτης Ησαΐας αναφέρει στο 14: 13, 14 : «έλεγες μέσα σου στον ουρανό θα ανεβώ και τον θρόνο μου θα υψώσω πάνω από τα άστρα του Θεού, θα πάρω θέση πάνω στο βουνό… θα ανεβώ πάνω από τα σύννεφα και με τον Ύψιστο θα είμαι ίσος». Η περηφάνια κατάντησε αλαζόνα τον Εωσφόρο με αποτέλεσμα να έχει ξεγελαστεί σε άκρατο σημείο και να ζητάει να είναι ίσος με το Θεό. Η αλαζονεία λοιπόν ήταν ένα από τα πλέον βασικά αίτια που οδήγησαν τον Εωσφόρο στην πτώση. Μαζί του παρέσυρε και ένα μεγάλο αριθμό αγγέλων από όλα τα Τάγματα (Αποκ. 12:4).
Η στάση του Εωσφόρου μετατράπηκε σε τραγωδία καθώς ο Αρχάγγελος Μιχαήλ τον εκδίωξε από τον ουρανό και τον γκρέμισε στη γη. (Αποκ. 12:17-19) «Και εγένετο πόλεμος εν τω ουρανώ ο Μιχαήλ και οι άγγελοι αυτού – του πολεμήσαι μετά του δράκοντος και ο δράκων επολέμησε και οι άγγελοι αυτού. Και ουκ ίσχυσεν, ουδέ τόπος ευρέθη αυτώ έτι εν τω ουρανώ, και εβλήθη ο δράκων – ο όφις ο μέγας ο αρχαίος, ο καλούμενος διάβολος και ο σατανάς, ο πλανών την οικουμένην όλην, εβλήθη εις την γήν και οι άγγελοι αυτού μετ αυτού εβλήθησαν». Ο προφήτης Ησαΐας απορεί (12:4): «πως έπεσες από τον ουρανό Εωσφόρε, τέκνο της αυγής;».

Η ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ

Θα γίνει μια προσπάθεια να περιγράψω όσο το δυνατόν καλύτερα την ψυχολογία του σατανά για να μπορέσει να καταλάβει ο καθένας τον φοβερό αυτόν εχθρό του ανθρώπου.
Ο ΣΑΤΑΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΕΝΟΣ ΠΑΝΤΟΣ ΑΓΑΘΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ: Αυτό σημαίνει ότι ο σατανάς μόνο κακό μπορεί να κάνει και να επιφέρει πόνο και καταστροφή.
Ο ΣΑΤΑΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΤΕΡΑΣ ΤΟΥ ΨΕΥΔΟΥΣ: Ο σατανάς χρησιμοποιεί με ωραιοποιημένο τρόπο το ψέμα για να παραπλανεί τους ανθρώπους ώστε να πέσουν σε αμαρτήματα και να απολέσουν την ψυχή τους.
ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΣ ΑΛΑΖΟΝΑΣ: Νομίζει ότι μπορεί να κάνει τα πάντα ενώ στο βάθος γνωρίζει πολύ καλά πόσο αδύναμος είναι απέναντι στον Θεό.
ΕΧΕΙ ΜΑΝΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ: Από τη μέρα της πτώσης του μέχρι και σήμερα επιδιώκει την καταστροφή της ανθρωπότητας αλλά και παντός αγαθού έργου.
ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΑΠΑΤΕΩΝΑΣ: Καθημερινά χρησιμοποιεί αναρίθμητες απατεωνιές και διάφορα ψευτοθαύματα για να ρίχνει σε πλάνη και κατόπιν σε αμαρτία τους ανθρώπους.
ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΣ ΑΠΑΝΘΡΩΠΟΣ: Μισεί θανάσιμα το ανθρώπινο γένος και έχει επικεντρωθεί στην καταστροφή του. 'Ολες του οι δυνάμεις διεξάγουν έναν ασταμάτητο πόλεμο αρπάζοντας καθημερινά εκατομμύρια ψυχές και καταστρέφοντας άλλα τόσα σώματα Ο σατανάς βρίσκεται πάντα υπό τον έλεγχο του Θεού: Κατά την πτώση του ο σατανάς παρέσυρε μαζί του και ένα πλήθος αγγέλων από όλα τα τάγματα. Στην Αγία Γραφή οι παρασυρόμενοι άγγελοι ονομάζονται διάβολοι, δαιμόνια, τελώνια ή κακά πνεύματα. Κανείς δεν γνωρίζει τον ακριβή αριθμό των δαιμόνων, αλλά είναι σίγουρο ότι ο αριθμός τους είναι ασύλληπτα μεγάλος. Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού τους και επειδή είναι πνεύματα αεικίνητα υπάρχει η αίσθηση ότι ο σατανάς με το κακό είναι παντού. Σαν ένα όμως δημιούργημα του Θεού στην πραγματικότητα δεν είναι πανταχού παρών ούτε ο ίδιος αλλά ούτε και οι δαίμονές του. Ο μεγάλος αριθμός όμως των δαιμόνων εξασφαλίζει να βρίσκεται το κακό παντού.
Παρ' όλη όμως την δύναμη και τις δυνάμεις που διαθέτει ο σατανάς τα πάντα που τον αφορούν βρίσκονται συνεχώς κάτω από τον έλεγχο του Θεού.
Ένα μέσο ελέγχου του σατανά από τον Θεό και κατά μία έννοια ο περιορισμός της δράσης του κατά των ανθρώπων είναι η πίστη. 'Ενα άλλο πολύ σημαντικό μέσο ελέγχου του σατανά είναι και η μετάνοια. Την μετάνοια την θεωρώ και ένα προνόμιο - Θείο Δώρο - από τον Θεό προς τον άνθρωπο και ειδικά προς τον αμαρτωλό άνθρωπο. 'Ετσι όπως φαίνονται τα πράγματα ο Θεός το προνόμιο της μετάνοιας δεν το παραχώρησε στον σατανά και στους υπόλοιπους εκπεσώντες αγγέλους. Ειλικρινής μετάνοια, πίστη και αγάπη αγιάζουν τον άνθρωπο και απομακρύνουν τον σατανά.

Ονόματα του Εωσφόρου που αναφέρονται στην Αγία Γραφή:

Φίδι ,Χρισμένος άρχοντας ,Μικρό κέρατο ,Βασιλιάς της Βαβυλώνας ,Σατανάς ,Βασιλιάς της Τύρου ,Ο πονηρός ,Ο πειράζων ,Βεελζεβούλ ,Διάβολος ,Ο εχθρός ,Ο άρχων του κόσμου τούτου ,Ο υιός της απώλειας ,Πατήρ του ψεύδους ,Βελζεβούλ , Ο υιός της απώλειας ,Ο θεός του αιώνος ,Βελιάλ ,Δράκων ,Ο όφις ο μέγας ο αρχαίος ,Ο κατήγορος των αδελφών ημών ,Αβαδδών,Κοσμοκράτορας του σκότους του αιώνος αυτού ,Αρχοντας της εξουσίας του αέρος ,Εξουσία του σκότους

Η τεχνική του σατανά: Πολλοί πιστεύουν ότι ο σατανάς είναι δημιούργημα της φαντασίας των ανθρώπων και ότι σατανάς δεν υπάρχει. Αυτό ακριβώς θέλει και ο ίδιος, δηλαδή να πιστεύουν οι άνθρωποι ότι δεν υπάρχει. Ο σατανάς όμως δεν είναι δημιούργημα κάποιας φαντασίας, αλλά και ούτε είναι κάποια απρόσωπη φθονερή δύναμη. Είναι μία οντότητα με προσωπικότητα έχοντας διάφορα χαρακτηριστικά όπως διανόηση (Προς Κορινθ. Β-11:3), θέληση (Προς Τιμ. Β-2:26) και συναίσθημα (Αποκ. 12:17).
Γιατί όμως ο σατανάς θέλει να πιστεύουν οι άνθρωποι πως η ύπαρξή του είναι ένας μύθος; Γιατί τότε αυτομάτως διαψεύδεται η Αγία Γραφή που είναι ένας από τους πλέον υψηλούς στόχους του. Αν αυτός είναι ένας μύθος τότε ότι γράφει η Αγία Γραφή είναι και αυτή ένας μύθος. Με αυτή την σκέψη ο καταραμένος ρίχνει σε αμφιβολία τους ανθρώπους και τους απομακρύνει από τον Θεό.
Ο σατανάς για να παρασύρει τον κάθε άνθρωπο στην αμαρτία και εν τέλει στην απώλεια της ψυχής, χρησιμοποιεί μία πολύκλαδη τεχνική δια μέσου των αιώνων, την οποία ανάλογα με τους καιρούς συνεχώς βελτιώνει. Ας παρακολουθήσουμε τώρα μερικές τεχνικές του και συγχρόνως να μη ξεχνάμε ότι όλες αποσκοπούν στην απομάκρυνση του ανθρώπου από τον Θεό:

α. Χρησιμοποιεί την επιστήμη σε οτιδήποτε φέρεται κατά του Θεού: Πολλοί άνθρωποι για να πιστέψουν σε κάτι ζητάνε επιστημονικές αποδείξεις. Ισχυρίζονται ότι όλα έγιναν τυχαία και ενσπείρουν την υπόνοια ότι ο άνθρωπος μπορεί να προέρχεται από τον πίθηκο αποκρύπτοντας όμως το ενδεχόμενο να προέρχεται ο πίθηκος από διασταύρωση ανθρώπου με κάποιο άλλο ζώο.
β. Δημιουργεί μέσο ανθρώπων διάφορες αιρέσεις για να κερδίσει τις ψυχές τους και να διασπάσει την Εκκλησία.
γ. Βοηθάει στην ανάδειξη ανίκανων κυβερνητών για να υποφέρει ο λαός.
δ. Μέσο της μαγείας καταστρέφει, σπέρνει αρρώστιες, φέρνει διχόνοια και κάθε άλλη συμφορά.

http://eyecdc.livepage.gr/blog/352/418_%CE%9F_%CE%95%CF%89%CF%83%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%82_

Η πτώση των Αγίων Αγγέλων
του π. Αθανασίου Γιουσμά

Οι δαίμονες δεν είναι θεότητες του κακού, αλλά δημιουργήματα του ενός Θεού. Δεν έχουμε στο Χριστιανισμό μια διαρχία, το μαύρο και το λευκό, το καλό και το κακό να αντιστρατεύεται το ένα το άλλο, όπως διδάσκουν άλλες θρησκείες, αλλά κατά την Ορθόδοξη διδασκαλία της Εκκλησίας μας, μοναδική Αρχή είναι μόνο ο Τριαδικός Θεός, από τον οποίον προήλθαν και πηγάζουν τα πάντα. Κι αμέσως αναρωτιόμαστε: Μα, από το θεϊκό χέρι προήλθαν και οι δαίμονες; Με αυτό ας απασχοληθούμε στη συνέχεια.
Από όλα τα αμαρτωλά πάθη, πρώτο θεωρείται η υπερηφάνεια κι ο εγωισμός. Για να επιβεβαιώσουμε την άποψη αυτή δεν ανατρέχουμε στην προπατορική αμαρτία του Αδάμ και της Εύας, αλλά σε μια προγενέστερη αυτής αμαρτία που είχε σα συνέπεια την πτώση ενός άγνωστου αριθμού Αγίων Αγγέλων. Σε ένα του ύμνο ο Άγιος Ανδρέας Επίσκοπος Κρήτης, σημειώνει: «Πρώτος που αρρώστησε από το πάθος της αμαρτίας ήταν ο διάβολος, κι αρρώστησε από την κάκιστη υπερηφάνεια»! Ας εξετάσουμε τα γεγονότα με τη σειρά.
Δεν ήταν ευθύς εξ αρχής δαίμονες οι δαίμονες, δε δημιουργήθηκαν έτσι όπως εμείς τους γνωρίσαμε και τους γνωρίζουμε, αλλά αγαθοί Άγγελοι όπως και οι υπόλοιπες Άγιες Ασώματες Δυνάμεις. Ήταν κατά τον Μέγα Βασίλειο φωτεινοί άγγελοι, «Θεού κτίσματα». Δεν είχαν «εν τη κατασκευή το ακάθαρτον».
Σύμφωνα με την Αγία Γραφή και την παράδοση της Εκκλησίας μας, θεληματικά εξέπεσαν από την αναμαρτησία, απομακρύνθηκαν από την αγκαλιά του Θεού και απώλεσαν τη Θεία Χάρη με την οποία είχαν και αυτοί προικιστεί. Είχαν όπως κι εμείς, από την ημέρα της δημιουργίας τους, το «τρεπτόν», τη ροπή δηλαδή στην αμαρτία. Ο Αρχάγγελος των δαιμόνων, ο Εωσφόρος - που το όνομά του δηλώνει ο Άγγελος που φέρει το φως - θεωρείτο ως ο φωτεινότερος των Αρχαγγέλων. Δυστυχώς έγινε ο σκοτεινότερος κι ο χείριστος των ουρανίων ταγμάτων! Ο Απόστολος Παύλος σκεπτόμενος ίσως και αυτή την περίπτωση σημειώνει: «Αυτός που θεωρεί πως στέκεται ψηλά πνευματικά, ας προσέξει μην πέσει» (Α’ Κορ. 10, 12).
Όντως χρειάζεται να προσέχουμε - κυρίως εμείς που ζούμε και κινούμεθα εντός του χώρου της Εκκλησίας. Γιατί ο Εωσφόρος, ο Αρχάγγελος του φωτός, έγινε σατανάς, αντάρτης του θελήματος του Θεού, αποστάτης! Πολύ εύκολα μπορεί κανείς να μεταπηδήσει απ’ τη μία κατάσταση στην άλλη, από το Χριστό στο διάβολο. Αρκεί να το αποφασίσει, να το θελήσει και να πραγματοποιήσει το θέλω του. Θυμίζω την περίπτωση του Ιούδα και την μεταλλαγή του ενός των επτά Διακόνων των Αποστολικών χρόνων, το Νικόλαο… Επιβάλλεται σ’ όλους μας μεγάλη προσοχή και επαγρύπνηση. «Γρηγορείτε ουν…» (Ματθ. 24, 42).
Πότε συνέβη η πτώση του Εωσφόρου; Πότε μερίδα των αγαθών Αγίων Αγγέλων μεταποιήθηκαν σε πονηρούς δαίμονες; Αυτή η χρονική στιγμή δεν καταγράφεται στην Αγία Γραφή. Οπωσδήποτε πριν την πτώση των Πρωτοπλάστων. Το αδιάψευστο στόμα του Κυρίου Ιησού Χριστού είχε πει: «Έβλεπα το Σατανά να πέφτει, όπως πέφτει η αστραπή από τον ουρανό» (Ματθ. 10, 18).
Ο Προφήτης Ησαΐας ποιητικά στο βιβλίο μας αναφέρει το λόγο: «Πώς έπεσες από τον ουρανό, Εωσφόρε, τέκνο της αυγής! Πάνω στη γη συντρίφτηκες εσύ, που υπέταξες λαούς. Έλεγες μέσα σου: Στον ουρανό θ’ ανέβω, το θρόνο μου θα υψώσω πάνω από τα άστρα του Θεού. Θα πάρω θέση πάνω στο βουνό, στο μακρινό βορρά που οι θεοί συνάζονται. Θ’ ανέβω πάνω από τα σύννεφα και με τον Ύψιστο θα είμαι ίσος. Μα έπεσες μέσα στον Άδη, στης αβύσσου το βυθό» (Ησ. 14, 12). Ο εγωισμός άρα και η υπερηφάνεια κι αμέσως μετά η αμετανοησία οδήγησαν κάποιους Αγγέλους στην πτώση, στο σκότος!
Ας κλείσουμε - άλλωστε θα επανέλθουμε στο θέμα - με μία χαρακτηριστική φράση του Μεγάλου Αθανασίου: «Αδελφέ μου πρόσεχε, ο Εωσφόρος έχασε τον ουρανό, όχι ένεκα πορνείας, ή μοιχείας ή κλοπής αλλ’ εξαιτίας του εγωισμού και της αλαζονείας»!
Ο εγωισμός και η αμετανοησία, μας κολάζουν περισσότερο από κάθε άλλη αμαρτία.